En un tens ple amb interrupcions i abandonament de l’oposició s’aproven dos crèdits per pagar als proveïdors

plebuit

El ple ordinari del dia 22 de novembre se suspengué temporalment per baixar la tensió provocada per una discussió entre el Sr. Alcalde i la regidora de Compromís Cristina Noguera (minut 55), “Si tira algú del públic me’n vaig” reiterà en diferents ocasions, mentre l’alcalde cridava l’atenció a una persona del públic. El ple continuà, però passades les dues hores (2:10:00) altra discussió de l’alcalde, aquesta vegada amb la portaveu del PSPV, Concha Andrés a la qual retirà la paraula, acabà amb l’abandonament de la sala de tots els regidors de l’oposició

Al ple s’aprovà la subscripció d’un crèdit ICO de 697.764 €. L’augment de les taxes de l’escola infantil La Rambleta. El compliment de les sentències 222/09 i 218/11. Altre crèdit amb Bankia a curt termini per valor de 2.940.000€ amb venciment el 31 de desembre de 2012 (Veure vídeo)

plenov1 plenov2

plenov3 plenov4

abandonament del ple per part de l'oposició

Crèdit ICO por quasi 700.000 euros per pagar a xicotets proveïdors

Entre els temes que es dugueren al ple municipal celebrat aquesta setmana en sessió ordinària, destacà la suscripció de crèdit ICO com a mesura per cancelar factures pendents al consistori. Tal i com explicà el regidor d’hisenda Miguel Gallego, “se trata de una línea de crédito a la que pueden acogerse los ayuntamientos y cuya finalidad es permitir que se cancelen deudas pendientes de pago a pequeñas empresas y autónomos”.En aquest sentit, Gallego continuà explicant que “la cuantía máxima que el Ayuntamiento podía percibir en función del número de habitantes es de 808.514,19€” aunque finalmente y tras los informes de intervención se solicitará la cantidad de 697.764,54€ “para saldar facturas y agilizar pagos pendientes”

Els crèdits ICO, regulats pel Decret Llei 1463/2077, del 2 de novembre exigixen que el termini de sol·licitud estiga obert fins el 30 de novembre i que les factures que es cobrisquen siguen anteriors al 30 d’abril de 2011. Después d’acomplir amb les exigències sol·licitades, ja s’ha tramitat el crèdit i segons explicà Gallego en la seua intervenció  “se amortizará en un plazo de tres años y con un interés del 6,5%”.

El regidor de Compromís criticà les despeses en publicitat i posà diferents exemples i digué “fa falta més feina i menys publicitat”  ja que “hi ha factures que es podrien evitar”

La portaveu del PSPV, Concha Andrés, anuncià que “quedan millones de euros de facturas por pagar, algunas de las facturas que se presentan aquí son de juzgado de guardia”. “Son gastos en publicidad, carteles, tarjetones, publicidad, carteles, programas de fiestas, paneles informativos, agendas”. “Estas facturas no deberían de poder financiar con fondos del ICO y no podemos apoyar esta relación de facturas”.

Gallego indicà que“estos créditos  ICO genera empleo ya que va destinado a la pequeña y mediana empresa y autónomos”

El punt quedà aprovat amb els vots a favor del Partit Popular i l’abstenció del PSPV, Compromís i Esquerra Unida.

Increment de les taxes de l’escola infantil La Rambleta

En aquest punt, quedaren aprovades les modificacions de les ordenances fiscals, com són l’augment  de    25 € de la quantitat que les famílies abonen mensualment a l’escola infantil La Rambleta, i que la regidora justificà a causa de “un descenso en las subvenciones recibidas por parte de la Consellería de Educación”.

La responsable, Concha Gea, insistí en què “el coste real de los servicios que se prestan en la escuela infantil La Rambleta en un niño de 0 a 1 año ronda los 700€, de 1 a 2 más de 350€, y de 2 a 3 alrededor de 260€, mientras que el precio que van a pagar los padres en la guardería pública de Moncada es de 85€”, davant d’això i després de les crítiques realitzades pel grup Compromís, Gea apuntillà que “el incremento es mínimo y razonable si comparamos las excelentes instalaciones de La Rambleta con el precio acordado” i espera “la comprensión de los padres en esta época de ajustes”. Així Gea va voler destacar que “el consistorio ha aportado en el presupuesto de 2011, 239.900 euros para el desarrollo de los servicios de la escuela infantil La Rambleta”.

Respecte a la Fundació Esportiva Municipal i l’ús de les instal·lacions esportives, s’aprovà la modificació de la nomenclatura de taxa per la de preu públic, amb la finalitat que els ciutadans de Moncada paguen un preu més reduït que els de fóra en fer ús d’elles.

Compromís, a través de Cristina Noguera, denuncià “les retallades en educació a la Comunitat Valenciana” i posà com a exemple les retallades de beques al menjador escolar.

Andrés, del PSPV, referent a la modificació dels preus esportius manifestà que “no compartía que los alumnos del CEU tuvieran un descuento en la piscina que no tienen los vecinos de Moncada que son los que están la están pagando.”

Crèdit a curt termini per valor de 2.940.000

També s’aprovà un crèdit a curt termini (venciment el 31 de desembre de 2012) contractat amb Bankia a l’Euribor +5%

Última actualización el Viernes, 25 de Noviembre de 2011 14:55