Home Tabla de Categoría Alumnes de l’IES participen a la marató de lectura

Alumnes de l’IES participen a la marató de lectura

wmaratolectura

L’Ajuntament de Moncada, dins de la programació d’activitats amb motiu del Dia del Llibre, celebrà el 23 d’abril la marató de lectura, una jornada dedicada al poeta valencià Vicent Andrés Estellés. Començà a les 9.00 h del matí i acabà a les 21.00h i comptà amb la participació de la comunitat educativa i del teixit associatiu local.

Entre els participants: el CC Sant Josep, CP Blasco Ibáñez, CC Sant Jaume d’Educació Infantil i Primària, IES Tierno Galván, CC Sant Jaume Secundària, Educació Permanent d’Adults, La Unió Musical de Moncada, Centre Artístic Musical, Associació Jubilats “Entre Amigos”, Ames de Casa Tyrius, Col·lectiu de Dones, Mujeres en Igualdad, Centre d’Estudis Local, Penya Taurina Sant Miquel, Aemon, Associació de Comerciants, Coral de Moncada…

Concha Gea, regidora d’Educació i Política Lingüística tancà la marató de lectura de “Poemes de Vicent Andrés Estellés” en la biblioteca pública municipal i finalitzà agraint la col·laboració dels participants.

Vicent Andrés Estellés, el nostre poeta més popular, el poeta de Burjassot, que ara fa 19 anys va morir a València, el 27 de març de 1993. Declarat escriptor de l'any 2012 per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua per això vam fer un passeig poètic pels seus versos, que parlen de la vida i de la mort, de l'amor, del sexe, de la misèria, de la fam i del poble. Versos escrits amb paraules senzilles, clares i directes.