Home Blog de Categoría La Plataforma en defensa de l’Escola Pública de Moncada en contra de les retallades del Ministeri

wmani22vaga

El 22 de maig la Plataforma en defensa de l’Escola Pública de Moncada va participar a la manifestació que tingué lloc a València a les 18:00h. L’acte va ser el colofó d’una jornada de vaga general a l’ensenyament convocada a tot l’Estat on es reclamava en contra de les retallades al sector públic i que no s’apliquen les polítiques educatives dictades pel Ministeri.

Estudiants, docents, pares i mares d’alumnes reclamaven la retirada del Decret 1/2012 i del Reial Decret 14/2012. El primer en referència a les retallades i el segon suposa l’aplicació valenciana de la proposta estatal que implica una notable reducció de la partida pressupostària amb el conseqüent augment de ràtios, minva de les beques, augment d’hores lectives i reducció de personal.

El recorregut va transcórrer en normalitat des de la plaça de San Agustí fins a la plaça d’Amèrica, on es va llegir un manifest conjunt en contra de les polítiques de retallades que s’estan duent a terme en els serveis públics i en què es posà de relleu la necessitat de “garantir una inversió suficient de recursos i la dotació de professorat i personal que garantesquen una educació pública i de qualitat per a totes i tots”.

Les manifestacions es van estendre al llarg de tot el país, en la Comunitat Valencia van tenir lloc a les tres capitals de província i les dades de participació van oscil·lar segons les fonts consultades. Així, des de l’organització es parla de 60.000 a València, mentre que les dades des de fonts oficials és de 10.000 persones. Pel que fa a la vaga, segons els sindicats va ser secundada per un 65% dels docents de primària i secundària i per un 80% a la Universitat, la Generalitat, per la seua banda, va xifrar el seguiment en el 36% en cas de l’ensenyament públic i 1,47% en el cas de la concertada.

Última actualización el Jueves, 24 de Mayo de 2012 10:30